Opublikowano Dodaj komentarz

Słoneczniki

Stało się, jesień nadeszła. Ta zimna, pełna deszczu, zimnych poranków i długich wieczorów… brrr. Ale i jesień piękna, barwna, pełna kolorowych liści, magicznych mgieł i mnóstwa rzeczy które mogą stać się inspiracją do działań plastycznych.

Drugi tydzień zajęć to pierwszy tydzień jesieni. Tworzyliśmy słoneczniki takie inspirowane twórczością Van Gogha ale i zwykłe, znane z pól i ogrodów.

Podczas zajęć wykorzystaliśmy:

  • kartki A4 lub A3,
  • gąbki i pędzle do malowania,
  • farby tempery/plakatowe,
  • kolorowe kartki,
  • kredki/pisaki/pastele/ołówki
  • klej, nożyczki

ponadto:

  • wydruki przetworzonych na kontury „Słoneczników” Van Gogha,
  • pestki słonecznika, klej wikol,
  • rolki po papierze toaletowym do odbijania kółek

Najpierw przygotowaliśmy tło – dzieci malowały je gąbką. Opcja pierwsza zakładała wykorzystanie jednego koloru a następnie odbijanie kółek za pomocą rolki po papierze toaletowym umoczonym w kolejnych kolorach.

Opcja druga to pomalowanie tła z wykorzystaniem kilku kolorów – powstawały wielobarwne podstawy do tworzenia obrazu.

Następnie na osobnych kartkach dzieci rysowały słoneczniki (na żółtych lub białych) kredkami lub pastelami. Po skończeniu zostały wycięte i naklejone na tło. Następnie z zielonego papieru powstawały liście – one również zostały doklejone. Niektórzy uczniowie rysowali je pastelami bezpośrednio na pracy. Na samym końcu dorysowywaliśmy różne małe zwierzątka, owady, deszczyk a nawet tęczę. Wszystko według pomysłu twórców.

Część słoneczników została przyklejona płasko do tła. Niektóre prace składały się z dwóch słoneczników naklejonych jeden na drugi – ten z wierzchu nieprzyklejone płatki ma wywinięte na zewnątrz. Kilkoro uczniów stworzyło bukiety złożone z kilku kwiatów.

Starsza grupa tworzyła prace inspirowane obrazami Van Gogha wykorzystując przygotowane przeze mnie wydruki oraz korzystając z różnokolorowych papierów.

W kolejnym tygodniu pokażę Wam gotowe prace starszej grupy oraz zaproponuję nowe jesienne tematy.

Leave a Reply