Opublikowano Dodaj komentarz

W wiosennym sadzie – techniki mieszane

W tym tygodniu dalej działamy w tematyce wiosennej. Dookoła wszystko kwitnie – kwiaty, drzewa – przyroda budzi się do życia. Wiosenny sad obsypany kwiatem stał się inspiracją do kolejnej pracy plastycznej.

Dzieci tworzyły obrazy przedstawiające zwierzęta (koty, psy…) chowające się pod drzewami.

Trochę poeksperymentowaliśmy – tło pracy powstało z zafarbowanej bibułą kartki.

Aby przygotować pracę potrzebne będą:

  • kartki białe,
  • kolorowa bibuła,
  • woda (najlepiej spryskiwacz) do namoczenia bibuły,
  • rękawiczki – aby nie ufarbować rąk,
  • kredki,
  • nożyczki, klej,
  • farby (głównie brązowa do namalowania gałązek), pędzelek,
  • ozdobne dziurkacze, cekiny, naklejki w kształcie kwiatów i motylków lub kolorowe kartki z których wytniecie wzory.

Uczniowie układali kolorową bibułę na kartce – pomagałam im przy moczeniu bibuły – gdyż mokra bardzo farbuje.

Namoczoną bibułę odkładamy na chwilę aby kartka mocno się od niej zafarbowała, następnie delikatnie ją odrywamy. W tej technice efekty są zupełnie nieprzewidywalne – kolory mieszają się ze sobą.

W czasie gdy kartki schły dzieci na kolejnej kredkami, pastelami lub pisakami rysowały ulubione zwierzęta – były to głównie koty i pieski. Wycięte naklejaliśmy na tło.

Dookoła nich brązową farbą dzieci namalowały gałęzie – tak, aby zwierzaki wydawały się schowane pod nimi.

Teraz pora na liście – można je wykonać z kulek zgniecionej zielonej bibuły lub pasków pociętej kartki lub po prostu namalowanych farbą. Kwiaty doklejaliśmy na końcu. Efekty pracy dzieci poniżej.

Dokładny opis wykonania pracy na YouTube:

Leave a Reply